Używanie obiektu Color
Obiekt Color został wprowadzony wraz ze Flash Player 6. Jego oznaczony jako przestarzały (ang. deprecated), od Flash Player 8. Mimo, że nowszy obiekt ColorTransform zawiera dodatkową elastyczność, pierwotny obiekt Color jest łatwiejszy w użyciu i zrozumieniu. W związku z tym nadal jest używany pomimo statusu „przestarzały”.
Obiekt ColorTransform powienien być używany we wszystkich nowych projektach. Starszy obiekt Color jest omawiany tutaj, jako że zawiera przydatne wprowadzenie do teorii zmiany koloru za pomocą skryptu. Obiekt ColorTransform object będzie omawiany w innym artykule.
W skryptach, kolory są wyrażane jako liczby. Artykuł na blogu Reprezentacja koloru Flash wyjaśnia tę reprezentację i możne w nim zapoznać się z podstawowymi informacjami o zapisie kolorów we Flash.
Poniżej przedstawiono skrypt dla powyższego przykładu:
onSelfEvent (load) { var c = new Color(shadowclip.colorswatch); } function Events(n,v) { v = Math.round(v); c.setRGB(v); }
Linia var c = new Color(shadowclip.colorswatch); tworzy obiekt kolor i przypisuje mu kolor kształtu gwiazdki.
Linia c.setRGB(v); używa obiektu koloru, aby ustawić kolor według nowej pozycji suwaka.
Jeśli obiekt Color jest zastosowany do klipu filmu zawierającego wiele obiektów lub do kształtu zawierającego wiele kolorów, wszystkie kolory będą ustawione nowym kolorem. Obiekt kolor zmieni także kolor dowolnego filtru, jeśli taki jest zastosowany.
By zapobiec rzuceniu cienia (filtr rzuć cień, ang drop shadwow) poprzez zmianę koloru , przykład powyżej otacza obiekt colorswatch w klipie nazwanym shadowclip. Filtr Rzuć Cień jest stosowany do klipu shadowclip , a obiekt Kolor odnosi się bezpośrednio do color swatch w obrębie tego filmu (shadowclip.colorswatch).
Pozwala to na zmienę koloru colorswatch bez zmiany koloru filtra Rzuć Cień.
Filmy przykład, utworzone wMax4, są dostępne w tym pliku zip. Colorobject2.swi jest przyjładem pokazanym powyżej. ColorobjectRGB jest podobnym przykładem, który używa 3 suwaków, by pozwolić na zmianę wartości kanałów RGB (Czerwony, Zielony, Niebieski) niezależnie.