Morphing (przeistoczenie)
W SWiSH Max4 pojawiła się opcja umożliwiająca łatwe utworzenie animacji przeistoczenia jednego obiektu w drugi.
By utworzyć takie przeistoczenie trzeba wstawić lub narysować kształt, wstawić efekt np. Ruch (poprzednio Przesuń), kliknąć na ten efekt i zahaczyć pole wyboru Morphing.
- Uruchom SWiSH Max
- Wybierz z menu Nowy Film | Duży prostokąt
- Narysuj kwadrat na tło, rozciągnij go do wymiarów filmu, zmień kolory tła, można ustawić gradient, jak w przykładzie.
- Używając narzędzia tekst napisz Krwawa
- W panelu Konspekt lub Roboczym, kliknij prawym klawiszem myszy na obiekcie i wybierz Rozdziel na kształty
- Powstała grupa, kliknij na nią prawym klawiszem myszy i wybierz konwertuj do Klipu, wejdź do tego klipu i grupy kliknij pierwszą literkę, trzymając shift kliknij ostatnią – zaznaczy to literki od pierwszej do ostatniej. Wciśnij Ctrl-X (wycięcie literek).
- Kliknij w panelu Konspekt na Klip i wciśnij Ctrl-V – wklej.
- Usuń pustą grupę.
- W właściwościach klipu literek ustaw opcję „Zatrzymaj na końcu”, możesz także ustawić na głównej scenie.
- Teraz dodaj ostatniej literce K efekt Ruch, kliknij na ten efekt na osi czasu, zaznacz opcję Morphing, zmień jego długość na 14
- Włącz podgląd klatki (np przesuwając wciśnięty kursor myszy po linijce osi czasu lub w menu Sterowanie) i ustaw się na 14.
- Włącz narzędzie podselekcja (biała strzałka)
- Wybierz literkę K w panelu Konspekt
- Pociągnij za dwa skrajne punkty obwiedni, tak by uzyskać podobny kształt.
- Teraz uruchom podgląd. Morphing wykonany.
- Możesz teraz dodać drugi napis „Niedziela”.
- Wstaw w klatce 15 efekt Umieść na tym napisie
- Z panelu Komponenty przeciągnij dowolny przycisk
- Zmień jego etykietę w panelu Parametry na „powtórz” i zmień jego nazwę w panelu Właściwości na „mojprzyc”.
- Dodaj funkcję w głównym filmie, która będzie wołana, gdy nastąpią jakieś zdarzenia w tym przycisku.
- Ta funkcja sprawdzi czy to ten przycisk przysyła zdarzenie i powtórzy morphing.