Nowe komponenty: FlickDisplay & FlickChar
Te nowe komponenty mogą być użyte by zasymulować przekręcenie znaku na wyświetlaczu, w sposób podobny do tych wyświetlaczy ze zdarzeń sportowych czy lotnisk. Ten typ wyświetlacza był także używany w starych mechanicznych cyfrowych zegarach. Wyświetlacze typu “Flick” pracują cyklicznie poprzez wszystkie dostępne znaki, aż żądany znak jest znaleziony. Ten atrybut umożliwia wyświetlaczowi niemal hipnotyczny wpływ, podczas gdy czytający oczekuje, aby zobaczyć ostatni znak.
Dwa elementy są dostarczane, FlickDisplay – wieloznakowa tablica i FlickChar – jeden znak.
Pobieranie
Obydwa komponenty będą pracować z SWiSH Max4 i miniMax4 o datach wydania (build) 20110620 lub nowszych, i chociaż te komponenty nie są obecnie dołączane do instalatora 20110620, mogą być pobrane tutaj. Po pobraniu, odpakuj pliki z pliku zip do:
C:\Program Files\SWiSH Max4\Components\Text Display
Dokładna lokalizacja może być różna w zależności od miejsca instalacji Max4, lub miniMax4. Zamierzamy zawrzeć te komponenty w przyszłych wydaniach Max4 i miniMax4. Na systemach x64, Max4 i miniMax4 są domyślnie instalowane do C:\Program Files (x86)\
Parametry – FlickDisplay
Number of Characters
Określa liczbę znaków na wyświetlaczu
Multiline Text
Określa tekst, który jest wyświetlany po jednym wierszu na raz na wyświetlaczu. Jako, że tekst wyświetlany jest linia po linii, każdy wiersz powinien być krótszy niż określona liczba znaków.
Multiline Delay
Opóźnienie w sekundach, podczas gdy linia jest wyświetlana, przed przejściem do następnego wiersza. Czas opóźnienia rozpoczyna się, gdy wyświetlacz ustabilizował się na wymaganą wiadomość.
Multiline End Delay
Opóźnienie w sekundach po ostatniej linii, przed ponownym wyświetleniem pierwszej linii.
Flick Speed
Określa prędkość ( i jakość) przekręcania. Wolniejsza prędkość daje lepszy efekt jakości. Gdy wysoka jakość, wysokiej jakości przekręcanie, rozważ dostosowanie tempa klatek całego filmu.
Event Function
Określa nazwę funkcji obsługi zdarzenia, która jest wywoływana, gdy linia jest ustabilizowana. Kolejny parametr (v) o numer linii.
Character Properties (Group)
Ta grupa okresla ogólne właściwości dla danych znaków.
Width
Szerokość znaku w pikselach
Height
Wysokość znaku w pikselach
Gap
Odstęp między górną i dolną połówką znaku w pikselach.
Character Spacing
Odstęp w pikselach między znakami.
Text properties
Pozwala na zmianę czcionki, rozmiaru czcionki, koloru, pogrubienienia, kursywy i atrybutów czcionek .
Update
Narzuca zmianę stylu dowolnego znaku innym znakom. Wciśnij ten przycisk, gdy wygląda na to, że zmiany we panelu Właściwości tekstu zmieniają tylko pierwszy znak.
Background Color
Kolor tła znaków.
Initial Character
Znak, który jest początkowo wyświetlany
Character Sequence
Lista i sekewencja wyświetlanych znaków.Np., Gdy znak ma być tylko wyświetlać dane numeryczne, ustaw to pole na 0123456789. Przyspieszy to wyświetlanie. Małe litery mogą być również podane,jednak ten spowolni wyświetlanie się jako dodatkowe znaki musiałyby być przewijane w cyklu.
Advanced (grupa)
Komponent FlickDisplay jest stworzony na podstawie ClipClone component. Parametry te stanowią dodatkowe parametry clone clip, które na ogół nie wymagają wprowadzania zmian w FlickDisplay. Ogólnie rzecz biorąc, nie należy zmieniać tych parametrów.
Metody – FlickDisplay
SetMultiLineText(s)
Ta metoda ustawia nowy komunikat do pokazania. Poszczególne linie są oddzielone przez znak nowego wiersza (“\n” lub newline).
Np.:
FlickDisplay.SetMultiLineText("LINE 1\nLINE 2\nLINE 3");
lub jeżeli tylko jedna linia jest wymagana:
FlickDisplay.SetMultiLineText("LINE 1");
Parametery – FlickChar
Width, Height, Gap, Text Properties, Background Color, Initial Character, Character Sequence i Flick Speed działają w taki sam sposób jak opisano dla wyświetlacza Flick powyżej.
Event Function
To działa w ten sam sposób, jak funkcja zdarzeń opisana powyżej. Gdy wyświelacz znaku osiągnie żądany znak, funkcja zdarzenia jest wywoływana. W przeciwieństwie do funkcji obsługi zdarzeń FlickDisplay, parametr v jest z wartość logiczną true.
Metody – FlickChar
ShowChar(ch)
Wyświetla znak określony przez ch, poprzez przekręcanie cykliczne od bieżącego znaku. Gdy znak nie istnieje w sekwencji, znak jest pokazywany od razu.
Np., Gdy “A” jest bieżąco pokazywane i ShowChar(“C”) jest wołane, to “B” jest pokazywane przed pokazaniem “C”.
Pobranie przykładu
Przykładowy plik .swi może być pobrany z linku.