Nowy komponent: 3dCube (Kostka3d)
Ten komponent SWiSH Max4 wyświetla 6 obrazków w obracającym się sześcianie. Sześcian obraca się w kierunku aktualnej pozycji myszy. Opcje parametrów istnieją, aby zmienić rozmiar zmieniać prędkość, kolor obramowania / szerokość oraz załadować różne obrazki.
Najedź na obrazek, aby uruchomić obrót. W tym przykładzie, wybrano rozmiar 250 z prędkością 25. Linie obramowania są kolorowane na biało o szerokości 0 (minimalna szerokość linii). Filtr Rzuć cień został dodany, by zapewnić efekt cienia dla lewej dolnej na krawędzi .
Pobieranie
Ten komponent będzie pracować ze SWiSH Max4 i miniMax4 z datami wydań 20110620 lub późniejszymi, chociaż komponent nie jest załączony w instalatorze 20110620, może być pobrany z tego linku. Po pobraniu, odpakuj pliki z pliku zip do:
C:\Program Files\SWiSH Max4\Components\Kształty\3D
Zauważ, że dokładna lokacja może być różna w zależności od miejsca, gdzie zainstalowano Max4, lub miniMax4. Zamierzamy załączyć komponent w przyszłych wydaniach Max4 i miniMax4. Na systemach x64, Max4 i miniMax4 są domyślnie instalowane do C:\Program Files (x86)\…
Użycie
By użyć komponentu, przeciągnij 3DCube na scenę, a następnie zmień jego ustawienia za pomocą panelu Parametry. Jeśli panel Parametry nie jest widoczny, można go włączyć za pomocą menu głównego | Okna, i zaznaczyć opcję Parametry.
Parametry
Size – Rozmiar boku kostki w pikselach. Należy zauważyć, że kiedy kostka jest obrócona, rzeczywista szerokość może wynosić do 1,74 (SQRT (3)) * podana szerokość.
np., rozmiar 250, zmieści w całości w okręgu o średnicy.250*1.74 = 435 .
Jeśli zmienia się wartość size, każdy z obrazów jest ponownie przetwarzany według nowej wielkości. Jeśli oryginalny obraz nie jest już w systemie, obraz pozostaje bez zmian.Należy zauważyć, że większy rozmiar pociąga za sobą większe obrazy i wielkość pliku SWF. Wielkość końcowa jest proporcjonalna do s*s. np. podwojenie rozmiaru zwiększy długość pliku .swf przez 4.
Speed – This defines how fast the cube moves when it follows the mouse direction. A higher number will cause a faster speed. Określa to, jak szybko kostka ma się obracać, podążając za kierunkiem kursora myszy. Większa liczba, większa prędkość.
Line Color –Określa kolor linii obramowania między obrazami. Użyj o wartości Alfa równej 0%, jeśli linia nie jest wymagana.
Line Width – Określa szerokość linii obramowania. Wartość 0 oznacza minimalną szerokość linii.
Images – Grupa ta pozwala na ustawienie obrazków dla danego boku.
Quality – Definiuje jakość obrazu jpeg. Niższa jakość spowoduje mniejsze i szybsze ładowania pliku SWF.Jeśli wartość jakości zmienia się, każdy z obrazów jest ponownie przetwarzany w zależności od wybranej jakości. Jeśli oryginalne zdjęcie jest już w systemie, obraz jest bez zmian.
Image6 Jest to obraz, który jest początkowo widoczny, zanim kostka zacznie się obracać.