Nowy komponent: Łuk elektryczny (ang. Electric Arc)
Wraz z wydaniem SWiSH MAX4, stworzyliśmy nowy animowany baner na naszej stronie internetowej swishzone.com. Banner zawiera efekt łuku prądu elektrycznego wokół pudełka z produktem. Przekształciliśmy ten efekt do łatwego w użyciu komponentu. Możesz dzięki niemu dodać łuk elektryczny z dźwiękowim do dowolnego obiektu i o dowolnym kształcie.
Nota: Dźwięk wyładowania elektrycznego w tym komponencie jest wyłączony w tym demo. (Zobacz grupę Audio Options group w panelu Parametry).
Pobierz
Możesz pobrać komponent ten komponent tutaj: Electric_Arc_Static
Wypakuj pliki do twojego foldera instalacyjnego SWiSH Max4 program w folderze Components\Efekty\2D:
np. C:\Program Files\SWiSH Max4\Components\Efekty\2D\
SWiSH Max4 o dacie wydania 2010.11.02 lub nowszy jest wymagany by otworzyć plik SWI.
Demo
Ważne
Komponent ten jest samowystarczalny. Nie importuj innych obiektów (takich jak pliki graficzne) do klipu komponentu. Możesz umieścić ten komponent ponad innymi obiektami (obrazkami, kształtami etc.), by podświetlić ich kształt.
Ten element wymaga, aby plik SWF był eksportowany do SWF8 lub nowszego, jak pokazano poniżej.
Korzystanie z statycznego komponentu Łuku Elektycznego (ang.Electric_Arc_Static)
Po odpakowaniu podanego pliku ZIP do właściwego foldera, komponent będzie dostępny w panelu Komponenty w SWiSH Max.
Zatem przejdź w tym panelu do Efekty -> 2D, i przeciągnij Electric_Arc_Static na obszar roboczy.
Następnie, jest ważne byś miał klip komponentu zaznaczony i by był on w stanie rozwiniętym, jak pokazano na obrazku poniżej.
Użyj jednego ze standardowych narzędzi rysujących (np. Elipsy czy Prostokąta etc.) i dodaj jakieś kształty na obszar roboczy. Te kształty to punkty, które stanowią załamania łuku elektrycznego (jego kąty). Środki tych kształtów formują punkty, które składają się na ścieżkę łuk elektryczny. Efekt łuku będzie przestrzegać tych punktów w kolejności, w jakiej są rysowane.
Po narysowaniu paru kształtów, twój panel Konspekt może być podobny do tego:
Nota: Im więcej punktów narysujesz i te punkty będą bliżej siebie, tym bardziej płynny będzie efekt.
Nota: Jeśli zdecydujesz, że chcesz/potrzebujesz zacząć od nowa, możesz usuną wszystkie istniejące punkty w parametrach komponentu – Clear Now .
parametry komponentu
Parametr | Opis |
Editing Options | Grupa: Te opcje dotyczą tylko komponentu podczas edycji w twoim pliku SWI |
Point Size | Po narysowaniu punktu w komponencie, zostanie on automatycznie zmniejszony do tej wartości( szerokość width/ wysokość height) |
Point Color | Kolor łuku punktów łuku |
Show Points | Pokazywać /Schować punkty łuku. Nota: Punkty są automatycznie ukrywane podczas odtwarzania |
Clear All Points | Usuwa wszystkie punkty, które utworzyłeś |
Display Options | Grupa: Opcje te wpływają odtwarzanie twojego filmu |
Closed Arc | To, czy ostatni punkt łączy z powrotem do pierwszego– tworząc kształt zamknięty |
Total Arcs | Całkowita liczba ” łuków „, do wyświetlenia |
Arc Variance | Zwiększenie tej wartości sprawi, że łuk roztrzęsiony/nerwowy |
Arc Color | Kolor łuku |
Show Sparks? | Łuk będzie losowo wyrzucał ” iskry „ |
Spark Frequency | Określa, jak często powstają iskry |
Audio Options | Grupa: Opcje audio efektów dźwiękowych |
Use Sound Effects? | To, czy chcesz dołączyć elektryczne efekty dźwiękowe |
Electricity Volume | Głośność efektu dźwiękowego energii elektrycznej |
Spark Volume | Głośność efekt dźwiękowego iskry |
Korzystaj!