Nowy komponent: Obrót warstwy w 3D (ang.LayerSpin)
Ten nowy komponent ‘LayerSpin’ pozwala na dodanie warstwowego efektu 3D na twoją stronę. Efekt można zastosować do pojawiania się elementów, Znikania, lub obracania w kółko.
Pobranie
Ten komponent będzie pracował z SWiSH Max4 i miniMax4 datami wydań 20110620 lub nowszych, chociaż nie jest załączony do instalatora 20110620, może być pobrany tutaj. Po pobraniu, wyodrębnij pliki znajdujące się w pliku zip do:
C:\Program Files\SWiSH Max4\Components\Efekty\3D
Należy zauważyć, że lokalizacja mogą być różne w zależności od tego, gdzie zainstalowano Max4 lub miniMax4. Zamierzamy dołączać w przyszłych wersjach Max4 i miniMax4 do instalatorów. Na systemach x64, Max4 i miniMax4 są domyślnie instalowane w C:\Program Files (x86)\…
Użycie
- Przeciągnij składnik na obszar roboczy i usuń przykładowe obiekty podrzędne: circle, Button_, layerspintext etc.
- Dodaj własne obiekty podrzędne do komponentu. Należy zauważyć, że wszelkie filtry zastosowane do obiektu należy zgrupować jako klip filmowy. (tj, zgrupuj obiekt z filtrami do klipu filmowego).
- Zaznacz odpowiednie punkty transformacji i odniesienia w panelu Transformacja lub Przekształcenie.
- Wciśnij przycisk Update (zmiana) w panelu Parametry. Spowoduje to odświeżenie listy elementów . Wszystkim nienazwanym obiektom zostaną przypisane arbitralne nazwy.
- Sprawdź parametr Items i ręcznie dostosuj głębokość położenia danego obiektu. Na przykład, aby zmienić głębię obiektu circle z 44 na 58, zmień w wierszu: circle:44 na circle:58.
Parametry
Items
Jest to pole tekstowe wyświetla listę elementów, które są obrócone, także ich głębię. Głębokość danej pozycji można ręcznie dostosować za pomocą tego parametru.
Update
Naciśnięcie tego przycisku powoduje, że wszystkim elementom przypisywane są losowe głębokości, i następnie dodawane są do parametru Items. Wszystkim elementom nienazwanym przypisywana jest nazwa, gdyż komponent pracuje tylko z nazwanymi obiektami.
Grupa Effect Parameters
Manual Start
Ustawienie tego pola wyboru zapobiega automatycznemu uruchomieniu efektu. Aby uruchomić efekt użyj polecenia skryptu: LayerSpin.gotoAndPlay(“spin”);
Jeżeli zmieniono nazwę obiektu, użyj właściwej nazwy do odwołania do obiektu.
Start Angle
Kąt początkowy (in degrees) elementów warstw. -90 i 90 powoduje ukrywanie elementów (Strona na). 0 wyświetli elementy w pełnym widoku, i 180 wyświetli elementy odwrócone w pełnym widoku.
End Angle
Końcowy Kąt (w stopniach) elementów warstw. Końcowy na -90 lub 90 spowoduje, że elementy znikną.
Ustaw End Angle to samą wartością, co Start Angle, aby uzyskać ciągły efekt.
Angle Increment
Kąt przyrostu. Jest to kąt obrotu w każdej klatce. Większa liczba daje szybsze obracanie.
Znak przyrostu zmieni kierunek obrotu, jeżeli efekt jest ciągły.
Direction
Jedno z dwóch Horizontal (poziomy) lub Vertical (pionowy)
Grupa Depth Limits
Minimum Depth
Definiuje minimalną głębokość (w pikselach), która jest losowo stosowana do elementów.
Maximum Depth
Określa maksymalną głębokość (w pikselach), która jest losowo stosowana do elementów.
Methods
Komponent jest wyposażony w jedną metodę:
SetParams(startAngle,endAngle,AngleInc)
Używaj tej metody do ustawienia Start Angle, End Angle i Angle Increment poprzez skrypt.
Prototyp metody zdarzeń Events jest także dostarczony by przekazać zdarzenia z obiektów podrzędnych do głównego filmu. Prototyp ten może być modyfikowany w razie potrzeby.
Przykład
Przykładowy film demonstrujący niektóre z efektów jest poniżej
Źródło dla tego przykładu są dostępne tutaj.