„Actionscript dla początkujących” – seria samouczków w SWiSH Max
Zapraszamy do zapoznania się użytkowników chętnych do zgłębienia programu:
Następujące samouczki (tutoriale) skryptu mogą być załadowane z menu (Plik | Przykłady | Tutoriale | nazwapliku.swi).
Plik .swi |
Nazwa samouczka |
Cel |
Witaj_Świecie_Hello_World.swi |
Pokazuje użycie polecenia trace i Panelu Debug |
|
kontrola_przepływu.swi |
Demonstruje użycie zmiennych i instrukcji if i while |
|
Przycisk_przykład.swi |
Demonstruje zdarzenie Przycisku on(release) – na puszczenie przycisku myszy |
|
Przycisk1.swi |
Demonstruje zdarzenia on(rollOver), on(rollOut) Zdarzenia Przycisku. Demonstruje właściwości _xscale i _yscale |
|
Kalkulator.swi |
Przedstawia Obiekty Tekstowe w trybie Wprowadzanym i Dynamicznym. Wprowadza do Obiektu Math |
|
Właściwości.swi |
Przedstawia właściwości obiektu: _X, _Y, _xscale, _yscale, _width, _height, _alpha, _rotation, _name i _visible |
|
Przeciąganie.swi |
Przedstawia metody startDragUnlocked(), startDragLocked() i stopDrag(). |
|
zrzucenie_obiektu.swi |
Ciągnięcie i upuszczenie obiektu |
Rozpoznanie upuszczenie obiektu w danym miejscu |
Kolizja.swi |
Przedstawia metody isNearTarget() i isNearThis() |
|
Gra.swi |
Przedstawia tworzenie funkcji użytkownika, użycie obsługi zdarzeń onSelfEvent (load) by zainicjować zmienne i użyć funkcji obsługi zdarzeń onSelfEvent (enterFrame) by animować obiekty |
|
Gra1.swi |
Pokazuje różne funkcje w grach, które mogą być prostsze przy użyciu Fizycznych Właściwości. |
|
film_sterowanie.swi |
Demonstruje, jak sterować odtwarzaniem na osi czasu , w Klipach, i jak klipy mogą sterować odtwarzaniem osi czasu głównego filmu, używając różnych wariantów akcji gotoAndPlay(). |
|
Witajcie.swi |
Demonstruje, jak użytkownicy mogą dodać tekst do filmu, tak by mógł być użyty w późniejszym czasie w tym samym filmie. Przedstawia metody do wprowadzania tekstu w formularzach, korzystając z obiektów tekstu ustawionych w tryb Wprowadzany i zachowywanie tej informacji, jako zmienna, która może być wykorzystana w dynamicznej zawartości. |
|
Maks_tablica_maxarray.swi |
Demonstruje, jak użyć tablice by wyświetlić losowy komunikat. Przedstawia metody Tablic i Math.randomInt() |
|
Komunikat_tekstowy.swi |
Demonstruje , jak dane mogą być przekazywane do i z .htm,.asp, .php lub plików tekstowych, które znajdują się na serwerze. Przedstawia metody loadVariables() i pokazuje, jak możesz załadować zewnętrzny plik tekestowy .txt do twojego filmu w czasie jego wykonywania. |
Rekomendujemy by przy przechodzeniu przez tutoriale subpanel Asysty był włączony w Panelu Skrypt, do wprowadzania argumentów akcji i funkcji. Przyjmujemy, że jesteś już zapoznany z narzędziami rysującymi SWiSH Maxa.