„Actionscript dla początkujących” – seria samouczków w SWiSH Max

Marzec 13th, 2011 przez admin


Zapraszamy do zapoznania się użytkowników chętnych do zgłębienia programu:

Następujące samouczki (tutoriale) skryptu mogą być załadowane z menu (Plik | Przykłady | Tutoriale | nazwapliku.swi).

Plik .swi

Nazwa samouczka

Cel

Witaj_Świecie_Hello_World.swi

Witaj_Świecie albo Hello_World

Pokazuje użycie polecenia trace i Panelu Debug

kontrola_przepływu.swi

Zmienne i sterowanie przepływem

Demonstruje użycie zmiennych i instrukcji if i while

Przycisk_przykład.swi

Przykład przycisku

Demonstruje zdarzenie Przycisku on(release) – na puszczenie przycisku myszy

Przycisk1.swi

Przycisk z efektem najazdu myszy, tzw. rollOver

Demonstruje zdarzenia on(rollOver), on(rollOut) Zdarzenia Przycisku.

Demonstruje właściwości _xscale i _yscale

Kalkulator.swi

Kalkulator

Przedstawia Obiekty Tekstowe w trybie Wprowadzanym i Dynamicznym. Wprowadza do Obiektu Math

Właściwości.swi

Właściwości Obiektu

Przedstawia właściwości obiektu:

_X, _Y, _xscale, _yscale, _width, _height, _alpha, _rotation, _name i _visible

Przeciąganie.swi

Przeciąganie myszą

Przedstawia metody startDragUnlocked(), startDragLocked() i stopDrag().

Wprowadza do zdarzeń onSelfEvent( press-wciśnięcie ) i onSelfEvent( release-puszczenie ) by rozpocząć i zakończyć ciągnięcie

zrzucenie_obiektu.swi


Ciągnięcie i upuszczenie obiektu

Rozpoznanie upuszczenie obiektu w danym miejscu

Kolizja.swi

Detekcja kolizji

Przedstawia metody isNearTarget() i isNearThis()

Gra.swi

Proste granie

Przedstawia tworzenie funkcji użytkownika, użycie obsługi zdarzeń onSelfEvent (load) by zainicjować zmienne i użyć funkcji obsługi zdarzeń onSelfEvent (enterFrame) by animować obiekty

Gra1.swi

Właściwości fizyczne

Pokazuje różne funkcje w grach, które mogą być prostsze przy użyciu Fizycznych Właściwości.

film_sterowanie.swi

Sterowanie odtwarzaniem filmu

Demonstruje, jak sterować odtwarzaniem na osi czasu , w Klipach, i jak klipy mogą sterować odtwarzaniem osi czasu głównego filmu, używając różnych wariantów akcji gotoAndPlay().

Witajcie.swi

Wprowadzany i Dynamiczny Tekst

Demonstruje, jak użytkownicy mogą dodać tekst do filmu, tak by mógł być użyty w późniejszym czasie w tym samym filmie. Przedstawia metody do wprowadzania tekstu w formularzach, korzystając z obiektów tekstu ustawionych w tryb Wprowadzany i zachowywanie tej informacji, jako zmienna, która może być wykorzystana w dynamicznej zawartości.

Maks_tablica_maxarray.swi

Tablice i liczby pseudolosowe

Demonstruje, jak użyć tablice by wyświetlić losowy komunikat. Przedstawia metody Tablic i Math.randomInt()

Komunikat_tekstowy.swi

Transfer danych – teksty

Demonstruje , jak dane mogą być przekazywane do i z .htm,.asp, .php lub plików tekstowych, które znajdują się na serwerze.

Przedstawia metody loadVariables() i pokazuje, jak możesz załadować zewnętrzny plik tekestowy .txt do twojego filmu w czasie jego wykonywania.

Rekomendujemy by przy przechodzeniu przez tutoriale subpanel Asysty był włączony w Panelu Skrypt, do wprowadzania argumentów akcji i funkcji. Przyjmujemy, że jesteś już zapoznany z narzędziami rysującymi SWiSH Maxa.

.