Tutorial: Korzystanie z komponentu pola wyboru Checkbox

Kwiecień 2nd, 2012 przez admin


Komponent CheckBox może zaoszczędzić znaczną ilość czasu, jeśli ten typ sterowania jest wymagane na swojej stronie. Ta kontrolka jest bardzo przydatna w celu zapewnienia możliwości dodawania/opuszczania warstw lub szczegółów do twojego filmu.

Aby korzystać z komponentu, otwórz panel Komponenty, i wpisz check w pole filter. Odfiltruje to dostępne komponenty i pokazuje tylko komponenty ze słowem check w nazwie.

Przeciągnij komponent CheckBox na scenę. Jeżeli którykolwiek panel nie jest widoczny, może być włączony z wykorzystaniem menu Okna.

Przeciągnij tak wiele Checkboxów, jak potrzebujesz.

W panelu Konspekt (ang. Outline), kliknij na ikonie kłódki by odblokować komponent i pozwolić na pozycjonowanie na scenie .

Aby uprościć nazewnictwo, zmień nazwę obiektów na cb1 i cb2.

Wybierz cb2 w panelu Konspekt lub Obszar roboczy i dostosuj parametry w panelu Parametry.

Zrób to samo dla cb1, ale w panelu Parmetry wprowadź Rectangle jako Label. Zauważ, że parametr OnClick jest ustawiony na “Events” dla obu checkboxów.

Przetwarzanie zdarzeń

W finalnym filmie, gdy któryś z checkboxów zostanie kliknięty, funkcja, której nazwa jest zdefiniowana przez paramer OnClick  jest wołana.

Jako, że  “Events” zostało wprowadzone do obydwu checkboxów w parametrze OnClick, funkcja o nazwie Events w obiekcie nadrzędnym (Scene_1) zostanie wywołana.

Funkcja ma dwa parametry: n i v.

np. function Events(n,v)

n jest nazwa obiektu wywołującego (albo „CB1″ lub „CB2″) i v jest aktualną wartością pola wyboru. (true oznacza zahaczony, false oznacza odhaczony).

Prosta funkcja zdarzeń, tak jak pokazano poniżej, może być używana do zmiany widoczności obiektów circle i rectangle.

function Events(n,v) {
    switch(n) {
        case "cb1": rect._visible = v;
        break;
        case "cb2": circle._visible = v;
        break;
    }
}

Należy zauważyć, że obiekt circle i prostokąta musi mieć ich pole Cel zaznaczone. Ponadto jako, że okrąg i prostokąt są traktowane jako być początkowo niewidoczne, skrypt musi je ukryć po załadowaniu:

onSelfEvent (load) {
    this._visible = false;
}

Przykładowy plik .swi można pobrać z linku.

Użycie zdarzenia Goto (skocz do)

Podobnie do pozostałych przycisków, parametry CheckBox pozwalają na skonfigurowanie skoku do na daną pozycję na osi czasu po kliknięciu. Jako, że głowica przesuwa się do danej pozycji niezależnie od statusu pola wyboru, skrypt klatki docelowej zasadniczo powinien być wykorzystany do ustalenia bieżącego stanu komponentu CheckBox.

np.
if (CheckBox_.checked) {
  ...
}

Bedę generalnie używać funkcji Events zamiast opcji EventGoto w Checkbox-ach , jako, że nie sądzę, by opcja EventGoto dobrze współpracowała z checkboxami.

To może być przydatne, gdy chcesz by checkbox zmienił odtwarzanie na daną scenę.

Poniższy przykład pokazuje użycie parametru the Event Goto .

Linia czasu używana w filmie jest pokazana poniżej:

Na klatce 1 (On Frame 1), polecenie stop jest używane by zatrzymać film do wciśnięcia checkbox-a.

Ustawienia parametrów powodują skok do odtwarzania osi czasu na pozycji oznaczonej etykietą animate.

W tej klatce efekty są stosowane do ellipse i do checkbox.

Pod koniec filmu, checkbox jest usuwany(to powoduje, że jego status będzie zresetowany, gdy film się zapętla).

Przykład pola wyboru checkbox ze skokiem może być pobrany  z linku.

Funkcja ma dwa parametry: n i p.

.